Bookbot

Het einde van Amerika

Maggiori informazioni sul libro

Bestsellerauteur Robert D. Kaplan geeft nu een beeld van de dramatische veranderingen die zich in de Verenigde Staten in een hoog tempo voltrekken. Hij gunt ons een blik op Amerika's toekomst, die heel anders zal zijn dan velen nu nog denken. Kaplan reist kriskras over het Noord-Amerikaanse continent. Van Mexico naar Canada, van het Amerikaanse 'heartland' in het Midden-Westen naar het op Azië georiënteerde Noordwesten. Hij ondergaat het nieuwe Amerika, waarvan de meest dynamische inwoners uit alle werelddelen afkomstig zijn, en waarin de verschillen tussen 'winnaars' en 'verliezers' exponentieel lijken toe te nemen. Wat hebben de bewoners van verloederde zwarte binnensteden of troosteloze caravanparken nog te maken met de 'gated communities' van hun welvarende landgenoten in de buitensteden? Of het dynamische Noordwesten, met zijn Aziatische inwoners en nauwe banden met Canada, met de Spaans-Amerikaanse cultuur die het hele Zuidwesten van de VS lijkt te gaan domineren? Is er eigenlijk nog wel sprake van 'Verenigde' Staten?

Acquisto del libro

Het einde van Amerika, Robert D. Kaplan

Lingua
Pubblicato
2002
product-detail.submit-box.info.binding
(In brossura),
Condizioni del libro
In buone condizioni
Prezzo
11,49 €

Metodi di pagamento

Titolo
Het einde van Amerika
Lingua
Olandese
Pubblicato
2002
Formato
In brossura
Pagine
430
ISBN10
902746569X
ISBN13
9789027465696
Serie
Descrizione
Bestsellerauteur Robert D. Kaplan geeft nu een beeld van de dramatische veranderingen die zich in de Verenigde Staten in een hoog tempo voltrekken. Hij gunt ons een blik op Amerika's toekomst, die heel anders zal zijn dan velen nu nog denken. Kaplan reist kriskras over het Noord-Amerikaanse continent. Van Mexico naar Canada, van het Amerikaanse 'heartland' in het Midden-Westen naar het op Azië georiënteerde Noordwesten. Hij ondergaat het nieuwe Amerika, waarvan de meest dynamische inwoners uit alle werelddelen afkomstig zijn, en waarin de verschillen tussen 'winnaars' en 'verliezers' exponentieel lijken toe te nemen. Wat hebben de bewoners van verloederde zwarte binnensteden of troosteloze caravanparken nog te maken met de 'gated communities' van hun welvarende landgenoten in de buitensteden? Of het dynamische Noordwesten, met zijn Aziatische inwoners en nauwe banden met Canada, met de Spaans-Amerikaanse cultuur die het hele Zuidwesten van de VS lijkt te gaan domineren? Is er eigenlijk nog wel sprake van 'Verenigde' Staten?