From the bestselling author of Ohio, a masterful American epic charting a near future approaching collapse and a nascent but strengthening solidarity.In the first decades of the 21st century, the world is convulsing, its governments mired in gridlock while a patient but unrelenting ecological crisis looms. America is in upheaval, battered by violent weather and extreme politics. In California in 2013, Tony Pietrus, a scientist studying deposits of undersea methane, receives a death threat. His fate will become bound to a stunning cast of characters—a broken drug addict, a star advertising strategist, a neurodivergent mathematician, a cunning eco-terrorist, an actor turned religious zealot, and a brazen young activist named Kate Morris, who, in the mountains of Wyoming, begins a project that will alter the course of the decades to come. From the Gulf Coast to Los Angeles, the Midwest to Washington, DC, their intertwined odysseys unfold against a stark backdrop of accelerating chaos as they summon courage, galvanize a nation, fall to their own fear, and find wild hope in the face of staggering odds. As their stories hurtle toward a spectacular climax, each faces a reckoning: what will they sacrifice to salvage humanity’s last chance at a future? A singular achievement, The Deluge is a once-in-a-generation novel that meets the moment as few works of art ever have.
Stephen Markley Ordine dei libri
Stephen Markley si concentra sull'esplorazione di complesse relazioni umane e questioni sociali con acuta intuizione. La sua scrittura è caratterizzata da una dettagliata caratterizzazione e da una prosa lirica che attira i lettori nelle profondità dell'esperienza umana. Attraverso le sue opere, approfondisce temi come l'identità, la perdita e la ricerca di significato nel mondo moderno. Lo stile distintivo di Markley offre una riflessione sulla società contemporanea e le sue sfide.


- 2023
- 2018
Ohio
- 544pagine
- 20 ore di lettura
Una notte d'estate, quattro ex compagni di liceo si ritrovano per caso nella città che hanno lasciato da tempo. Raccontando, ciascuno, un pezzo di verità, scopriranno prima dell'alba il segreto che ha segnato le loro vite. Lancinante come un grido, nostalgico come una lettera d'amore, Ohio è il grande romanzo dei nostri anni. È un posto dimenticato da Dio, New Canaan. Dopo il diploma, dieci anni fa, se ne sono andati tutti. Bill, attivista disilluso con una passione per i guai; Stacey, una dottoranda che ha imparato ad accettare la propria omosessualità; Dan, reduce dall'Iraq segnato nel corpo e nella mente; Tina, ex cheerleader fragile e amareggiata. Ma la notte in cui le traiettorie dei quattro giovani si incrociano di nuovo, passato e presente, i giorni del liceo carichi di promesse e le disillusioni dell'età adulta, fanno contatto ed esplodono. Da anni non si leggeva un romanzo che affrontasse, con tanta ferocia e pietà, la perdita dell'innocenza.